Hátmasszázs

A hátmasszázs során végighaladok a hát izomcsoportjain, a szívtől legtávolabb eső ponttól, azaz a farokcsont területétől egészen fel, nyakig, a következők szerint: lumbális szakasz, derékvonal, mélyhátizom, széles hátizom, bordaközi izmok, rombuszizom, csuklyásizom, deltaizom, nyakizmok. Minden izomcsoporton külön végighaladva végzem a masszázst, figyelembe véve a fogások egymásra épülését, a sorrendjét.

A hátmasszázs során a svédmasszázs hat egymást követő fogását alkalmazom:

  1. simítás
  2. dörzsölés
  3. gyúrás
  4. rezegtetés
  5. ütögetés, paskolás
  6. kirázás

Rozmaringkrémmel vagy levendulával segítem az izmok fellazítását, illetve csúszóköpölyt is alkalmazok, ha szükséges.

Árak: 
30 perc 3800 Ft
45 perc 5000 Ft
60 perc 7000 Ft

A hátmasszázs technikája

Fontos, hogy kényelmesen feküdj, ne lógjon a fejed. A derékszakasz tehermentesítése érdekében a lábaid alá, a bokádhoz hengerpárnát helyezek.

  1. A háton a lumbális szakasztól indítom a masszázst, finom, simító mozdulatokkal. Ennek célja az izomzat felmelegítése, testi kontaktus teremtése és a vivőanyag felvitele.
  2. Ezután jön a dörzsölés, amely a svédmasszázs egyik legfontosabb fogásneme. Ilyenkor a bőr alatti kötőszöveteket erősen ingereljük, és ez az erős ingerhatás különböző reakciókat vált ki a szövetekben, kitágulnak a kapillárisok, és részt vesznek a keringésben. Így felmérhetjük, melyek a hát fájdalmas pontjai, és a myalgiás csomókat is felderíthetjük. A dörzsölés mechanikai ingereivel gyors fájdalomcsökkenést is elérhetünk.
  3. A gyúrás szakaszában a már fellazított izmokat még erősebben stimuláljuk, ez a legerősebb fogásnem. Ez a hát izmainak mély rétegeit is képes átdolgozni. Ebben a szakaszban nemcsak merőleges irányú nyomást vagy tolást, hanem emelést is végzünk. Ezáltal sokkal nagyobb terület átdolgozását és vérbőség fokozását érjük el.
  4. A gyúrás erősségének megfelelően az artériás keringés fokozódik, az izmok vérellátása 10-20 szorosára emelkedhet. Felélénkül a nyirokkeringés, az anyagcsere, felszabadulnak a letapadt izom- és kötőszöveti rostok.
  5. A vibrációt kisebb-nagyobb testfelületen, lokálisan lehet alkalmazni. Nyugtató, fájdalomcsillapító és lazító hatású. Az idegkilépési pontokon alkalmazva csökkenti az idegek ingerlékenységét és fájdalmát. Mindig a kilégzés fázisában végezzük gyors, szabályos, egyenletes rezgésekkel.
  6. Az ütögetés és paskolás már a levezetés része, ilyenkor a bőr alatti kötőszövetekre hatunk. Fokozza az izomtónust; ha intenzíven végezzük, akkor izom-összehúzódást válthat ki (ezt a masszázsfogást mellkason alkalmazva elősegíthetjük a hörgőkben felgyülemlett váladék felköhögését).
  7. Az utolsó fogásnem az izomlazító hatású kirázás: egyenletesen, szabályosan, kis amplitúdójú mozgatással, ritmusosan rázzuk fel az izmokat. Ezzel indirekt lazítjuk az ízületi tokot és szalagokat, valamint fokozzuk a keringést.
  8. Befejezésül ismét jöhet a simítás, amellyel megnyugtatjuk az átdolgozott izmokat.